Monday, December 15, 2008

What a maniac monday

what a maniac monday..letih Le Tour De JB tak habis lagi..keja 8 lori..aku kurang berkenan hari isnin..aku chow dari opis awal sket ari tuh..awal tu pun 5.45..hahaha..singgah pasar malam depan Vista..gerai 1st aku serbu gerai jual ikan..saje nk tgk2 kot2 de "ikan" best2..memang best..sebab pasar malam tuh lubuk gadis2 UM, nurse2 PPUM dan penolong pengurus TM..ssllrrppp...

berkilat..aku tersekodeng selonggok ikan cencaru segar..orang JB panggil ikan Jaket..maybe kulit dia yang tebal tuh nampak macam jaket..jaket bundle kot..hahaha..aku rembat 2 ekor..RM 4..titahkan brother tuh siang dan lucutkan jaket dia siap2..jaket bundle..mana leh masuk umah aku..hahaha

dalam serebrum aku..2 jenis masak je terbayang..gulai dan sambal tumis..sampai makcik sebelah datang lap bawah dagu aku.."nak..meleleh2 air liur makcik tengok nih.."..hahaha..then aku rembat sotong bunting 2 ekor..de telur dan panjang lebih kurang sejengkal..RM8..vibrate poket kiri aku..dalam otak kiri aku..resepi sotong masak mamak dan sotong goreng tepung silih bertukar ganti..

pas beli "pelakon tambahan" macam terung, bendi, rempah, santan, asam jawa..aku pun pulang..kerinduan pada dapur ajaibku terubat jua..gundah di jiwa hilang serta merta..menu malam tuh..gulai ikan jaket bundle+sambal belacan+kicap Jaleen (antara kicap yang takleh bawa g PLKN..sebab takut di rembat kwn2 dan jurulatih)..hahaha..sotong tuh simpan malam sok plak..

berharap Selasa kan membuatku ceria..



No comments: