Wednesday, December 24, 2008

ke pasar borong membuat tebiat

aku jumpa bapak budak nie..best fren aku dari sek menengah sampai U..tahun depan anak dia masuk orientasi pra sekolah dh..anak aku???tahun depan sunat..hahahaha

de 1 weekend yang hening tuh..nape ntah..pagi2 aku dh buang tebiat..kejut Uzil V6 g pasar borong Selangor..ape yang dicari ntah..sampai sana nanti rembat je la pe yang de..nak rembat anak dara..mana de awek KL g pasar..kat kampung ye la..teman mak g pasar..nyam2

ni 1st time g nih..macam2 perasaan de..teruja..terkinja2..hahaha

tauke sutun yang berjaya

banyak gak pilihan di pasar borong tuh..naik rambang mata aku tengok..satu persatu resepi men kejar2 dalam serebrum aku nih..de yang tersadung tuh bangun balik..hahaha..takleh la nk compare ngan pasar ko kt kampung..kat kampung ikan fresh2..dekat ngan laut..

anyway pasar macam ni la kasi kita alternative dari kita g Giant/ Carrefour yang ikan sume masuk wad pesakit mata dan kembung perut..hahaha..pasar macam ni gak la yang buka peluang rakyat jelata cari makan..'rice cooker' peniaga2 kecil..barulah berkembang industri..takkan sume nk longgok kat pasaraya besar..so kita kena la bagi support..

pe yang aku rembat ari tuh:
  • Ikan Kembung 1kg RM 12.00
  • Ikan Jaket 1 kg RM 6.50
  • Udang Putih sederhana besar 1/2 kg RM 7.00
  • Kerang 1.5 kg RM2.00
  • Tulang rusuk lembu RM11.00
ni la bukti abutang yang buang tebiatnya..

No comments: