Wednesday, December 31, 2008

lepaskan sayapku yang terpasung

Malam new year…jarum jam merangkak2 perlahan beranjak tengah malam..seperti aku, seolah2 berat hati meninggalkan 2008..aku masih di MRR2..pulang dari main badminton ngan Ah Long..di bahu jalan warga kota mula mengerumuni fly over menghayati panorama KLCC dan Menara KL bermandikan percikan bunga api..meriah..


Aku teruskan saja perjalanan malam tuh..warna warni bunga api itu langsung tak menarik perhatianku..CD Sheila on 7 Menentukan Arah tak jemu2 jadi siulan..bayu malam yang sejuk itu ku biar menampar2 mukaku..tiba2 perbualan ngan Ah Long tadi bermain2 di benakku..


Ah Long : Bu..dh masuk tahun baru nie..pe cite kita nie..(Ah Long memecah suasana dengan nada berseloroh)

Abutang : tu la..aku pun tak tau..takkan nk macam ni je sampai bila2..(hilai tawa mengiringi soalan tanpa jawapan itu)

Ah Long : tahun depan dh la shajirie takde..tinggal la kita 2..

Abutang : ni la nasib kita jadi Ah Long..banyak lagi benda tak settle ni..aku dh malas nk pikir..layan je la


Suasana sepi seketika..masing2 membisu tanpa bicara..mengalih perhatian dengan pura2 habiskan sisa2 minuman yang tinggal..

No comments: