Wednesday, December 24, 2008

abutang di culik pontianak

“korang free tak lunch hari isnin..kalo ya aku nk minta tolong derma platlet untuk bapak aku yang sedang sakit kt sjmc demam chikuguya..”


lebih kurang macam tu la sms yang aku dapat dari Arep opismate aku..dalam mamai dan angan tak sedar tuh..aku berjaya taip "OK" dan reply..lantas sambung tidur di weekend yang sejuk itu..pe yang OK ntah la..haha

sum2 tulang ketiak di sedut keluar

pagi isnin tuh..aku gerak g SJMC ngan muka tanpa perasaan..perfume 212 Men ku sembur lebih suku botol..ye la nk g hospital..mana nk tau kot2 sangkut 7-8 orang nurse2 praktikal..hahaha

perasaan aku??gubra gak la..sebab aku de sorang kawan ni yang doktor detect dia de penyakit kronik pas derma darah..scary bai..tapi demi kawan..aku gagahkan jua..even pedal minyak Lantis ku rasa macam terompah kayu Kak Kiah dh..macam tak berpijak di bumi yang nyata..tapi makcik aku penah pesan:

"kalo tolong orang..kena ikhlas..niat dalam hati..moga2 1 hari nanti bila kita/saudara kita/kawan2 kita dalam kesusahan..Allah tolong/ buka jalan sebagaimana ikhlasnya kita tolong orang"

bukan senang korang nk tengok aku guna perkataan 'sebagaimana'...30 tahun sekali je..hahaha..

wad kanak2 perlahan minda

sampai aku kt wad di bank darah rupanya ramai kawan2 arep yang joint aku derma darah..masa ni la aku realized yang pentingnya kita ramai kawan..bukannya rugi..yang bestnya diaorang pun sume 1st time..cuma dh nama laki..control la macho sekor2..sampai sudah taknak ngaku takut jarum..hahaha

teringat lirik lagu hujan.."nampak ketarakah dilema di wajahku..oo..oo"

if i die today..i die as a hero in office attire

wad kat bank darah tuh meriah sangat ari tuh..dengan lawak2 bdk2 ni yang masing2 nk hilangkan gubra..dh dekat 20 tahun doktor tuh tak gelak..hari nie dia gelak..surat resign yang dia draft bulan lepas dikoyak2nya..dia berubah fikiran..seronok kalo hari2 dapat penderma macam kami..hehehe

1 beg darah penuh dalam 15 min..sayu je tengok darah tuh diusung pergi..gonna miss u bebeh..huhuhu..xceli tak la sakit sangat..dia dh bius dh..macam kena gigit cucu semut yang belum baligh je..hahaha

derma darah ni bagus untuk kesihatan..leh derma setiap 3 bulan..so jangan la ragu2 nk derma..tak luak pun..sok tengah hari korang bantai nasik 2 pinggan gak..hahaha

pas habis sume..arep belanja kami Domino's..ntah bape slice aku rembat..generate balik time tuh gak kot darah yang hilang tadi..hahaha

No comments: