Monday, August 10, 2009

Wak Kanang yang Di Kenang

Lama bebenor aku tak update tempat makan best2..ye la aku kan tengah pura2 diet..haha..walaupun kekadang jadual diet aku cuba di kucar kacirkan oleh masyarakat setempat..hehe
so kali ni aku start ngan yang simple dan praktikal dulu..gerai nasik lemak 'Wak kanang'..tu nama dulu..masa duit tabung dia tak cukup penuh nk tempah signboard lagi..sekarang duit dh cukup..dh de signboard..Gerai nasik lemak Hj Mad..
location kt Klang..pekan majmuk lagi cacat..bangsa pe takde kt situ..myanmar, bangla, nepal..meriah beb..tu la warna warni kehidupan..hahaha..kedai ni tutup hari ahad tak silap aku..yang menariknya..masyuk sambal dia sama macam 10 tahun dulu..
masa aku form 4 dulu kedai nih kecik je..tapi org ramai..mcm nk runtuh kedai..pelanggan yg dekat ngan tiang kena tahan tiang sebelah tangan sambil mkn..gilir2 uh..order air memang tak sampai la..no meja pun waiter tak tau..de no ke?hahaha..tapi sume benda sedap kt kedai tuh..timun hiris pun sedap..maybe time tuh zaman dok asrama..sedap sokmo..pinggang pun ramping lagi..hahaha
lalu selepas 10 tahun aku pun kembali ke tanah suci tu..aku order nasik lemak lauk ayam goreng..perggghh..sambal dia memang tak tumpah macam 10 tahun dulu..old skool beb..dan yang lagi best..aku order tea o limau..sampai beb..punya la beria berhenti kt petronas tadi spare air mineral dalam keta..in case tersedak ke air tak sampai..tapi sangkaan aku meleset..ingtkan tak sampai mcm dulu..hahaha..
bagus la..perkerja2 pn dh de uniform..sekarang ni lauk dh meriah compare ngan dulu..dulu de sambal sotong ngan telur mata je..sekarang ni macam2 de..harga? not bad..tak mahal sangat..biasa/ standard je..so sape nk try tuh..g la rasa..cari je sebelah masjid depan Kolej Islam Sultan Alam Shah (KISAS)..

4 comments:

Hibby said...

membaca sambil menyapu air liur yg berceceran.... sluuurrrrpppp...

Pak^Abu said...

old skool beb!!! tapi bab bangun awal di hujung minggu yang leceh sket tuh..huhu

Unknown said...

alaaa abu, mu bangun awal pagi ahad sbb nak ke masjid. lps kuliah ada jamuan. nak membedal yg tu la kan sbb time kuliah tido sampai meleleh "dakwat pekat" hahaha

Pak^Abu said...

tapi ustat tu cakap..majlis ilmu ni dinaunyi sayap2 malaikat..aku baik nyer bernaung sampai terlelap beb..wat to do hah??hahaha