Tuesday, August 25, 2009

carutan bukan alasan

Bulan pose..opis nyer timing pun tak sama..masuk ngadap computer kul 8..balik ngadap mesin basuh kat umah kul 4.30..fuuhh..nikmat
tapi..there are price that u have to pay!!!superb trafic jam!!!
betul2 menguji tahap kesabaran gua..rasa mcm nk beli sampan je..ulang2 alik g opis..ikut sungai sebelah opis aku tuh..huhu..jadi sambil kunyah2 kurma masa berbuka sambil layan Kelab Pop..aku mula la pikir langkah2 nk ilangkan stress jam nih..
Hari ke 2 di Opis
Aku cilok moto Helmi SAP..dia g keja naik keta..nk berbuka ngan gadis2 katanya..buke sekor la aku nmpak gayanya..takpe la..Razak (ntah Razak pe ntah) yang azan Maghrib kat Astro Oasis tuh leh teman kot..
4.30..makcik2 kt opis dh kalut GRAB beg tangan masing2..ke garisan!!!..peserta2 di lepaskan..penuh kat depan lif..butang lif sampai nk tercabut sekor2 men tekan2..tak menyempat2..yang nk kejar LRT..yang di kejar Suami..plastik berisi lauk di genggam erat..takat nk balik panaskan je pun nk kalut..baling lempar dalam microwave je kot..eleehhh..tak Indie ah!!!
aku?jalan lambat2..naik moto la katakan..
Hari ke 3 di Opis
Helmi SAP dh sorok kunci moto..gua gelabah..nk cilok moto sape..takkan nk rembat moto pak Guard..takkan nk tumpang Helmi SAP..nanti kena peluk pinggang dia..mak aku marah uh..peluk pinggang laki
gua g keja awal..berbekalkan semangat Kari Ayam ngan Nugget sahur pagi tadi..jam masih angka 7 d depan..gua dh sampai area opis..kereta dh berderet2 dh nk masuk basement parking..abutang tak hot..abutang cool..
gua dengan konfidennya g parking kat luar..betul2 kt depan simpang nk kuar..so balik jap g..tak yah la mencarut d tempat parking..maintained pahala pose aku at maximum level..hahaha..member2 yg lalu tengok keta aku kt situ dh mula tel..ucapan tahniah dan makian sebab cemburu di hamburkan..tak lupa yang wat aku berpeluh sepanjang pagi..
"ko parking kt depan tuh??takde line kuning..nanti dia tarik baru tau!!!"
aku berpeluh sepanjang ari..takde plak dalam list org yang leh buka pose org yang berpeluh sepanjang ari..orang bekerja berat sepanjang ari de la..huhu

5 comments:

kay karim said...

abutang cool sbb peluh sejuk kuar kot..hahahahah...!

Pak^Abu said...

peluh sejuk?? kay ko sukat kesejukan peluh ke..termometer?hahaha

kay karim said...

yes my dear abutang...

Hibby said...

aku nmpk ko tgh adjust ponggong rf pagi tuh... dlm hati " parking dah xder kert??" jam di depan masih No 7, kat belakang nak dekat 12.. huhuh.. gagah beratur elok2... sebaik dpt parking gak... senyum sindir kat abutang yg parking kat luar.. "yes2, aku dpt parking" hahahahhah

Pak^Abu said...

kasik chance la kat keta baru..sayang cat silver tuh..hehehe