Wednesday, September 3, 2008

tonik untuk sejukkan buah pinggang


butang kalo marah..kulit jadi kuning langsat..hahaha..de ke patut org dok bakar2 gua..cakap gua tak tau wat puding karamel..tak kenal puding karamel?citt!! korang g bazar ramadhan..miscall makcik yang jual kueh tuh..tanya dia.."makcik..mana satu puding karamel yang 1 slice boleh mencecah 3 hinggit yang tak sesuai langsung dengan ukur lilit dia yang nipis tuh"..mak aih..panjang nor..1 nafas tau beb..hahaha..ni dia resepi sempena bulan pose..

mulo2
korang balik kampung..kebas periuk kukus dan "pelengat" (sejenis takung @ bekas utk isi puding tuh)..hati2 masa proses mengebas tuh..sebab pergeseran melampau boleh menyebab kan ringtone yang mengejutkan ibu bapa di ruang tamu..hahaha

lepaih tuh..
panaskan air dalam periuk kukus tuh..sementara tunggu air mendidih..blender telur 3 bijik, 1-2 sudu gula ngan 1 tin susu cair..mcm mana nk cam susu cair..masa goncang tuh..dia kuar caller ringtone..mcm de air dlm tin..hahaha..kalo kieran tau ni..harus dia wat teka bunyi di Era nih..hahaha..

seteghuihnya
panaskan pelengat tuh..cairkan 3-4 sudu gula..kaco sampai gula tu jadi warna bantal busuk korang (perang)..hahaha..jangan lama sgt..kalo korang kaco sambil sms kekasih gelap ke..confirm hangus dan hangit..nanti jadi pahit..majapahit..hahaha

pas tuh..
tuang sebatian yang korang blender tadi tuh dalam pelengat yang de gula hangus tadi..kukus la dalam 30-40 min..sempat la korang g layan Bolos kt Astro dulu..hehehe

sebelum last
dah cukup masak biar sejuk jap..pastikan letak di kawasan selamat..kalo robek di korek adik beradik yang terliur tak tahan..jangan miscall gua..tak layan!!hahaha..bila dh sejuk telangkupkan atas pinggan @ bekas dan masukkan dalam peti ais..sorok kt belakang bekas belacan dan kerisik mak korang..selamat sket..hahaha

last kot
nikmati puding caramel masa tgh sejuk..masyuk beb!!pas tuh kalo lalu kedai kueh makcik yg jual caramel tuh..sms dia.."tak layan!!"..hahaha

1 comment:

otomen said...

di mana puding caremel sy?????