Saturday, August 23, 2008

Abutang sang bangsawan

TTDI..Taman Tun Dr Ismail..korang selalu dengar kan?tapi korang penah dengar @ baca ke citer tentang Tun Dr Ismail..last weekend aku g layan teater kt KL Performing Arts Centre (KLPAC)..Ismail The Last Day arahan Joe Hasham..dh rejeki aku de orang hulur tiket free..nyiru butang tadahkan..ni 1st time aku g KLPAC ni..bangunan dia superb impressed beb..tak jemu2 aku berfotogenik dan berfotogedik di ruang lobi..tetibe buah pinggang aku miscall2 ngadu lapor..mujur dia sedia makan..sandwich..satay..biskut hup seng..hahaha..


Interior pentas 1 sekali lagi memukau eye shadow ku..vibrate bulu mata palsu aku tgk seat dia yg berwarna warni..hahaha..teater muzikal ni diiringi mini orkestra yang mana dalam kad pengenalan Music Directornya tertera nama Mervyn Peters..lagu2 dia mmg best2..suara actress yang jadi bini Tun Dr Ismail sangat la masyuk..citer ni xceli mengisahkan dilema Tun Dr Ismail yang tersepit di persimpangan antara cintakan negara dan keluarga..pada yang sama mengimbau jasa beliau dalam pemerintahan Tun Razak..

http://www.youtube.com/watch?v=mRm9K5pNzQs

http://www.klpac.com/Welcome.asp?c=whatsontheatreview&theatreID=238&theatrecatID=7

http://ismailthelastdays.blogspot.com/

Habis je teater lapor la balik..vibrate pankreas aku..pecut keta sport berpower window aku ke Strawberry Fields Cafe,Jalan Tengah, Petaling Jaya..dh lama rakan jenayah aku nk ajak berjenayah di restoran ni..kalo korang tgk menu dia..mau luruh bulu mata..sume nak..sume best2..aku pun order Fisherman's seafood platter..bukan pe..sekarang kan musim tengkujuh..terpanggil aku nk tolong golongan nelayan menambah hasil pendapatan..org kelantan ckp pe "abe dok leh ke lauk"..dok jahit pukat je..minah yang ambik oder tu plak 1 hal..maybe HR Dept dia train utk ambik order using kod..aku sebut je menu tu..bersungguh dia suh aku tunjuk kt mana kordinatnya dlm buku menu tu..aduhai..wat gaya nelayan tahan bubu..tahan pukat..pun tak jadi gak..hahaha

Makanan dia sume best2..rakan jenayah aku order nasi putih ngan ayam butter..kalo kt kampung aku kak kiah panggil ayam Planta..hahahaha..masyuk gak..esok tuh..terus aku ajak cousin aku dari arab saudi lunch situ..korang kena try tomyam dia..sangat lain rasanya..sampai terpacul dari mulut cousin aku.."lazizzzzz bangat"..

http://www.rasarasa.net/article.cfm?id=2790



satu lagi weekend yang tenang bersama abutang..

1 comment:

Otomen Tepong Gomok said...

lor..tau tak plak ko pun layan teater..len kali ble ar join aku n da geng...