Friday, August 8, 2008

Beli Capal di Kedai Murthy = Capati



Semalam gua tengah layan Astro..alah..siaran TV berbayar yang selalu charge RM10 kalo lwt byr bil tu..hahaha..time iklan je aku pun capai controller..merayau2 channel lain jap..sekali aku ter’to’maninah’ di channel 108 Zee..channel citer2 Tamil tu..

Bukan pe..masa tu tgh babak tembak menembak..aku pun teruja ar..nk tgk kot2 de skill tembak sambil guling ke…tembak sambil suap roti telur banjir ke..hahaha..2-3 min tgk gua dh leh catch up jalan citer dia..rupanya diaorang yang dok lwn tembak tu anak sedara ngan pokcik dia (kampong aku panggil ‘pok menakan’)..

Sekali peluru pokcik dia habis daa..aku pulak yang berpeluh..risaukan keselamatan pokcik dia..huhuhu..tp org tua tu cekap..leh plak menyorok..tetibe je lesap..puas mamat tu cari..tiba2..

Pokcik tu leh plak muncul dari mana ntah..siap bawa sekeping capati..dia claim pe..’gua de senjata yang leh melemahkan lu’..aku pun angkat lutut kiri sebagai tanda pening..hahaha..

Leh plak pokcik tu ugut mamat tuh..’kalo ko berani tembak la..ni capati yang mak ko wat..yang besarkan ko’..PATUT R!!!!..mamat tu nangis terus..dia mengaku mmg capati tu yang melemahkan dia..aduhai..aku mula menggaru buku lali sambil senyum manis..

Ending dia?? Pe lagi..mak dia yang terer wat capati tu la muncul..mula la sesi pengakuan kesalahan antara anak beranak tu..dasat beb..penuh emosi..hahahaha

Nasib 1 : Pe la jadi ngan capati tu..
Nasib 2 : Pe la sebenarnya kuah capati tu ye..dal ke sambal sardin..nyam2!!
Nasib aku : malang..sebab terlayan citer tu sampai habis..hahahaha..

No comments: