Saturday, September 20, 2008

Abutang bersin di wad bersalin


Last weekend gua ngan ‘orang umah’ gua g melawat opismate kitaorang yang baru delivered baby gurl nya kt Pantai Medical Center..takkan nk pegi tangan kosong kan..jatuh la facebook (air muka) gua..so g la singgah Plaza OUG..g survey kt Parkson..langkah je kaki masuk area barang2 baby tuh..de la 2-3 sales gurl pandang2..ushar pelik..de plak yang tersengih2..bengkek je gua..apa kes..mat rempit yang ramping macam kitaorang ni takleh g beli barang baby ke?ahahahaha..letih wat survey..kitaorang pun angkat 1 set baju baby..bukan nk puji r..tapi gua rasa set tuh la baju dia paling lawa sekali..aku paling berkenan sekali kasut dia la..gua konfiden kalo mak dia sarungkan kasut tuh time dia nangis..confirm dia tersipu2 malu pas tuh..mau merah tinge dia..hahaha..

Parking hospital tuh sangat la sempit..kalo korang pakai keta panjang2..besar dan kusyennya masih berbau kedai..aku nasihatkan korang parking luar je la..kalo tersagat kang tak pasal2 de orang masuk wad psikatri kang..tekanan perasaan..security dia superb la..tiap2 floor de pak guard..sume tempat de CCTV..sempat la muka aku masuk TV..even skrin dia bukan flat skrin..hahaha..nk masuk je wad..pak guard tahan tanya

"Encik..ni wad bersalin ye.."(muka penuh ragu2 dan sangsi ngan kitaorang)
bukan baby sebenar..

HOOII..pale hotak anda..rasa macam nk siku je pusat dia..de muka penculik budak ke aku nih..hahaha..ko ingat yang datang wad bersalin tu sume nk bersalin ke..dh sume nk bersalin sape nk datang melawat..sape nk jadi pak guard..nk je aku tanya pak guard tuh..”pakcik dh bersalin??”..hahahaha..

Mama dan baby gurl nya sihat..takde nama lagi budak tuh..baru 2 hari tengok dunia yang fana nie..tup2 pas tuh dia nangis..habis kuat ringtone dia..terpaksa miscall nurse..harap2 nurse praktikal yang comel menerjah masuk..namun kami hampa..hahaha..sedih nor dengar budak tuh nangis..sayup je..pelawat mula bertukar pandangan..seribu persoalan..on the way balik dalam keta..satu soklan terpacul kuar..

”macam mana ekk kalo kita jadi ayah nanti??”

No comments: