Thursday, September 11, 2008

Pari-pari berbulu Dee kaki

Hujan lebat sangat pagi sabtu tuh..sume 'orang rumah' aku balik kampung..sorang2 je kt umah..aku terkulai layu di ruang tamu..sejuk beb..astro sms gua..’service currently not available’..nk surf internet plak celcom broadband di culik ke Ipoh Timur..pe aku nk wat ni???takkan nk siram pokok bunga kot..yyiiaarrgghhh..

Senator Wilayah Selatan Thai

Tiba2 aku nampak pari2 muncul di bawah cahaya..tapi yang peliknya..berbulu di kaki dan lengannya..shajirin (bukan nama dalam passport,sebab passport tak wat lagi) datang selamatkan aku..aku dikerah menukar baju kelawarku utk gaya yang lebih maskulin..

Tak ada logika

Dengan ‘teksi’ bermeter..kami meredah hujan lebat menuju ke stesen Putra..nk survey tiket ke ganu..rombongan ke rumah ibu mertua..tiket dh habis..melencong la plak ke PWTC..sempena Matta Fair..demi beg sendeng warna biru yang de logo Matta Fair..kami sedekahkan RM3 di kaunter tiket sambil mengenyit mata manja kt awek di kaunter..


Mamak yang tamak

Tgh merayau2 kt Matta Fair tuh..de sorang artis ni melambai2 tangan..ajak bergambar ngan kitaorang..ulang suara..artis tu yang ajak bergambar ngan kitaorang..risau aku..bukan pe..takut bila 1 hari nanti kitaorang jadi menteri kabinet ke..Board of Directors mana2 GLC ke..kuar balik gambar nie..seram beb..jadi gua di nasihatkan utk tidak mempublishkan gambar kontroversi ni..padan muke korang..hahaha

Petang tuh..dapat panggilan bertalu2 dari sorang budak Siam (senator wilayah selatan Thai) list out buffet2 ramadhan..setelah analytical review..kami sepakat nk layan buffet ramadhan kt De Palma hotel..tak payah kot gua disclose harga dia..nanti de gak mula nk berleter kang..takpe la..sekali sekala..(nk sedapkan ulu hati)


bersedia atau tidak..sauk saja puding itu

Setup ballroom utk buffet tuh tak mengecewakan la..makanan2 dia pun not bad..de kambing golek..ayam golek..dan yang pasti..at the end aku yang tergolek....disebabkan kami sume grad accounting..mula la nk kira bape hinggit dh kami makan..untuk pengiraan detail dan tips2 layan buffet..klik tetikus ke azriehafiz.blogspot..

En Ghazal yang berpeluh

Yang menariknya..de live performance..kumpulan ghazal kot..sekali de orang request lagu kenangan terindah-Samsons..berpeluh mamat tuh..not bad la..kelakar pun de..at the end of the day..i realized I’m getting older la..tak performed dh mcm dulu..kalo dulu...aku boleh layan buffet sampai orang halau keluar..’encik, kami dah nak tutup suis lampu kalimantang nie’..hahaha

Again..thanx to Encik pari2..u’ve saved my day bro!!

1 comment:

Anonymous said...

ko ni kelakar la pak abu..hahaha