Monday, May 18, 2009

4 kupang nya hal - i believe i can fly

tribute sempena hari guru..
form 3..aku sek kat sek asrama seberang perai utara..biasa la budak asrama..tak 'fly' tak jantan r..baru la maskulin kalo 'fly'..haha
Note : fly refer to lari berganti2 berpagar..outing bukan pada waktunya
satu weekend tuh..member aku ajak makan tengah hari kat simpang depan sekolah tuh..aku pun layan ah..asyik mkn nasik lauk ikan goreng bulan lepas je kat dewan makan..teringin plak nk sihatkan tubuh badan ngan lauk pauk segar..masa tuh aku de 6 pax..berketul2..sekarang??jimat..tinggal seketul je..hahaha..pas habis makan on the way balik asrama tuh..tetiba member gua tahan bas yang lalu..bas ke pekan Bukit Mertajam (BM)..dia heret aku naik sekali..aku tak sempat nk tanya..sedar2 dh de kt seat reput belakang sekali..
En Heret : Bu..jom p Komtar
Abutang : Komtar? gila pa hang nie..jauh habaq hanggggg..buat apa??
En Heret : main game..
Abutang : main game??jauh weihh nk main game..oversea tuh..main kt BM sudah la..aku bukan ada duit nih
En Heret : jom ah..aku bayaq duit tambang
Abutang : ...(aku cuma mampu memandang pintu kecemasan..an option)
kami pun naik feri g Komtar..main game sampai maghrib baru balik hostel..dia je yang banyak main..aku mana bawa duit..lagipun dia kata nk belanja duit tambang je..tak de plak cakap nk belanja token sekali..cehhhh..basah lantai kedai game ngan air liur aku meleleh tengok dia main game..
malam tuh tetiba de junior datang bilik aku bagitau Ustat Azmi panggil kitaorang..rupa2nya kami dh kantoi sebab de reptilia mana ntah report nampak kami naik bas..dalam bilik warden de Ustat Azmi ngan senior aku, ketua asrama tunggu..
Ustat Azmi : Hempa p mana siang tadi
En Heret : p makan kat simpang...makan kt asrama tak sedap
(pelleepiaaapp rotan berdiameter ibu jari kaki foreigner singgah lengan En Heret..terkejut aku kt sebelah sampai terkentut kuat)
Ustat Azmi : kamu?
Abutang : saya ikut dia ustat..
(pelleepiaaapp rotan tuh plak menyiat kulit kuning lemon aku..muka ustat Azmi sungguh puas dengan hayunan itu..di bebelnya kami berdua..rotan diminta berehat sebentar)
Ustat Azmi : main game??kamu berapa ringgit habis??
En Heret : 5 ghinggit
Ustat Azmi : kamu? (macam nk tersembul mata dia jegil kat aku)
Abutang : 4 kupang ustat..
(pelleepiaaapp rotan tuh dihayun bertubi2..kiri kanan..tak cukup ngan tuh dia suh kami buka baju..tak de parut wat kenang2an nanti katanya..ffuuhhh)
Ustat Azmi : kamu nih..dh la langgar peraturan..dosa plak tipu ustat..de ke p Komtar jauh2 main game 4 kupang je..
Abutang : dia yang ajak ustat..saya dh cakap saya takdak duit..
Ustat Azmi : menjawab tuh!!!!
(pelleepiaaapp..pelleepiaaapp..pelleepiaaapp lagi dan lagi)
naik lunyai dh rotang tuh aku tengok..patah dua..habis la budget tabung PIBG sekolah ustat ni dok habiskan wat beli rotan..adoilaaa..memandangkan rotan dh hancur..kulit belakang kitaorang pun dh tiada seri..dia pun suh Ketua asrama g ambik balm tolong sapu luka tuh..
luka di hati??nk sapu ngan apa??dia kata aku tipu..mana de aku tipu..betul la aku men game taken tuh 2 round je..huhuhu..2 minggu aku tak buka baju dalam umah..takut kantoi parut tuh ngan ibu bapa dan masyarakat setempat..4 kupang nyer hal..:)

6 comments:

nosymoza said...

sadis doh...

Pak^Abu said...

tapi best weh men game kt Komtar..time tuh murah je..20 sen je

kay karim said...

teringat zaman sekolah dedulu...si kay pernah kn rotan gak ngan cikgu KHB sbb fail midterm exam...soklan dlm paper tuh sumer soklan akaun...ledger lah akaun T lah, journal lah...mane lah nak gheti bab2 tuh time form 2...tp skang si kay dah berubah...sumer tuh kacang goreng je!!!riak plak...heheheh...

Pak^Abu said...

ko sekolah mana kay..sekolah ko de mid termm?? aku dengar perkataan tuh masa matrik je..hahaha

kay karim said...

mid term = peperiksaan pertengahan tahun...

abu nih...!!!!

Pak^Abu said...

oo..ye ke..sory la..aku sek kampung..g sekolah pun naik rakit..hehe

ko lain r..manjung maju weh..:)